Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE YANG DATANG DARI KHAKI

Titolo Sport adalah sebuah kedai yg terletak di bandar Bern, Switzerland..walaupun name nyer agak ganjil tetapi name ini tidak begitu asing bg penduduk tempatan negare bebas nie..ianya juge tidak asing bagi company besar seperti Adidas kerana Titolo Sport adalah salah sebuah athorized saller mereka..lebih kurang mcm butik adidas kat Malaysia la..xcaye tgk cini..buleh gak nk crk sendiri kat laman web Adidas tuk kepastian.


kedai yg di maksudkan..di ambil dari laman web Adidas.

Yang menariknyer tentang kedai nie bkn la ape..cume aku trtarik dgn satu kasut yg trdapat kat web site kedai nie yg ada kat section new arrivals..kasut berwarna dark brown / medium khaki yg di jual dgn harge CHF 139.90 (duit swiss francs)..kasut nie model Superstars 2.5 keluaran adidas..sekali ibas kasut nie nampak mcm kasut adidas o'connor superstars skate..tetapi bukan same skali..beberape gamba yg di ambil dr web site kedai org switch nie..

*click image tuk paparan yg lebih jelas*










anggun bergaya




xtau la brp ringgit malaysia nie..CHF 139.90 katenyer










pandangan sisi











pandangan sisi dr belakang











pandangan dr depan

Oleh kerane kasut adidas lame aku telah rosak..bkn takat koyak tp dh rosak make aku bercadang tuk dapatkan kasut nie..dengan berbekalkan dgn kuderat yg ade..maka,pada ari Jumaat yg lepas(ari di Malaysia) aku ngan abg aku sebagai teman telah pergi mendapatkan kasut nie..setelah bersusah payah maka kami berjaya juga mendapatkannya bersama saiz yg di inginkan..see pics below..


gambar dr belakang


superstar 2.5


gamba tapak juge di ambil sbb kedai org Switzerland 2 xnk amik pn


akhirnyer berjaye mendapatkan nyer

okay,perenggan nie aku nk cite rahsia pasal kasut nie plak..kasut nie bile aku pki memang selesa..aku rase la mcm dier ader foot locker..tp bg yg xbiase ngan foot locker maybe akan rase len cam..bg aku okay jer..dan part yg paling best skali pasal kasut nie..aku ngan abg aku xyah nk g sampai Switzerland tuk dpt kan bende alah nie..just beli kat butik adidas around kay L jer hehehe jd moral of the story xkisah korg beli kasut kat german ker kat u.s ker tp semua 2 skrg pn dh leh dpt kat k.l, ipoh, seremban janji ader authorized saller dr original company..dialog yg biase kite dgr "eh i g paris beli kasut nie".."eh yeke, i beli kat ipoh jer sejibik mcm nie hahaha"..klu bg yg masih blur lg..bende nie la di name kan kesan globalisasi dalam sektor perniagaan..klu dier jual kat mane pn celah dunia kat mane2 celah dunia pn leh dpt gak..konsep dier senang jer yg paling penting bg kos pengeluaran sesuatu company mesti rendah..contoh nyer kos bt kasut mesti murah..jd mcm adidas bina kilang kat Indonesia jer..tp kualiti tetap ader jgn risau..mesin bwk dr german la..market mesti luas dan besar..maksud nyer jual kat satu dunia..gler besar target market..basicly,dpt kan supplier yg murah tuk kurangkan kos pengeluaran(xkisah kat celah dunia mane pn) dan bile dh siap product jual kat market yg luas..skrg dh paham konsep globalisasi yg di katakan..nanti org tanyer jgn ckp men hentam jer yer =D

Bg yg nk dptkan jgk kasut nie tetapi dh abis kat butik Adidas sbb kasut nie terhad terutama pada saiz..buleh la g ke kedai org Switzerland nie..alamat kedai 2 ader kat bawah aku letak..klu takut nk amik risiko jika xder saiz bile dh smpi sane..aku bg skali ngan no phone tuk tanyer same ader stock masih ader ataupn x..

Titolo Sport
Zeughausgasse 19,
3011, Bern,
Switzerland.
No tel : +41 (0) (31) 312 95 00


peta skali takut korg sesat plak kat sane hehehe

More info about Adidas Original in here
To join Adidas Original Fan in Facebook in here

7 comments:

BABYBOO said...

wah kasut baru siot haha semangat ar ko nak exam kali ni hahaha pegi dewan exam haha em aku pun nak cari kasut ni..tapi tak nak ar adidas, nanti sama mcm ko..aku nak amik nike, n nak citer psal kasut baru mcm ko gak ar.uish aku suka siot kalo ade ksut baru.rasa best je, bgn tdo, tgk kasut hahaha tambah2 tak pakai lagi, dlm kotak haha

about the butik ar kan, kalo nak cari ksut ni, aku lebih suka cari kat al-ikhsan..bnyk sikit pilihan tapi kdg kat butik biasa, even tak bnyk pilihan, tapi ade certain2 kasut smart dowh...aku t'igt nike aku tgk kat gurney mall dulu, pergh gile smart..tapi saiz habis..cengkadak tol..

ILHAM ASYIQ said...

kasut da baru da. leh la p kl jalan kaki dari shah alam. kehkeh

rimza said...

btul 2 luqmarina rase xnk kluarkan jer dr dlm kotak hahahaha..aku sekarang gler2 menghargai duit sbb kan 2 la syg nk gune kasut nie hahaha..tp yg semangat nk g exam 2..rase nyer biase jer..hmmm,ckp pasal kasut nike kat Penang memang lawa2..aku pn xtau la pesal ape..maybe taste tokey kedai kat sane same ngan aku kut..nk crk nike yg lawa kat k.l..ntah la..tp aku memilih adidas sbb kualiti..tuk kak anum plak..leh aje..kak anum pn join skali la jalan kaki dr umah kak anum -> s.alam -> k.l..pas2 bt mcm pertandingan tangkap2 gamba mcm along masuk 2 hahahaha =P

Anonymous said...

hahhaa.. siot la tuh

rimza said...

naper kak anum..xnk join ker..adiah lumyan nie..

- NuLU - said...

pergh..giler tayang kasut.. lelaki slalu camneh.. bli kasut baru ke,, jersey bola ke.. letak kat blog.. ;p
tambah lg kalu barang tuh branded.. :D

apepun..lawa kasut.. hah

rimza said...

hehehe yeke,pasnie beli barang dapur pn aku letak kat blog hahahaha