Followers (Mari Ikut Saya)

DALAM KESIBUKAN MENCELAH BELAHAN CHAHAYE TERANG

Arinie rase mcm bad mood skit..mungkin sbb dh xlarat keje yg xpenah berhenti dr ari ke ari..mcm dh xder waktu dh dlm dunia nie..wah,nazak btul nie..mane x nyer,mkn ntah ke mane, tido lg la ntah ke mane..actually bkn bad mood tp kepenatan ngan keje2 non-stop nie..

ke sane sini..smpi org dlm umah nie pn nek heran dh..aku nie keje overtime ker..klu keje la nie..kaya dh aku rase..tp malang nyer belaja jer..mane x nyer..dr pg smpi ptg ke kelas..mlm kul 8 dh kluar g bt asgmnt..mlm kul 1 br balik..sambung bt keje smpi kul 3..tu br satu ari..klu berturut2 mcm mane..tp xper xkisah..semua tu biase jer..cume penat jer la yg jadi bebelan la kunun hahaha bgn pg td dh berpinau2..ntah nape ntah..overloaded keje aku rase..xper,kuat kan semangat g jgk kelas..

balik kelas dr pusat pengajian tinggi awam nie..aku kluar ikut pintu tujuh..lampu ijau..kete xbyk..okay la 2..bagus..cume ader sorg mamat sengal nie saje nk menambahkan lg ketensenan idup aku..nape ntah..tensen2..

cukup la,aku rase ngan sikap student2 prmpn kat cini yg nek moto press minyak ikut sedap ati n break tetibe jgk ikut ati..gler ape, break mengejut tu satu hal..aku nie punyer la ikut tips penjimatan minyak kat t.v tu..ingt men tetibe break mcm 2 xnek ker consumption minyak moto aku..adeh..perlu ke aku ckp sengal kat mereka nie..xperlu rase nyer..nacihat aku cume ati2 jer la kat jalan raye..

okay,dh cukup melalut smpi cini..kembali kepade cite mamat td..aku xtau la..mamat nie amik lesen kat mane..berdekatan kluar pintu tujuh nie..biase nyer,pak gad akan taruk kon2 yg amat besar n tinggi dr kon2 polis..maklum la, pak gad kat cini lebih berkuase dr polis hahahaha lawak jer..karang ISA plak hahaha nk jd kan cite..mamat nie la..lampu ijau kat depan..dier pn jalan la kat kon 2..biase nyer student kat cini yg nek moto memang akan jalan kat kon 2..sbb nyer tuk bahagikan antare lorong moto n kete n tuk elak jam kat dlm tempat nie..

dengan tetibe nyer,mamat yg cerdik pandai nie..ntah mcm mane..xlepas kat kon 2..ayo..jarak kon punyer la besar camne leh sangkut..okay2,xper manusia melakukan kesalahan..kite maapkan dier tuk bende 2..tp lg la sengal mamat nie..dier xlepas kon tu..dier pn g tendang kon 2..tahukah anda,kon itu di susun di tengah jalan..jika di tendang make akan g la kat jalan yg len..lg bertambah sengal mamat nie..aku ader kat jalan tu..make, aku pn langgar la kon 2..

memang sengal punyer mamat..make,aku pn kene la minor excident arinie..kecederaan yg aku alami..xder ape2..cume moto aku sakit skit kat bahagian tayar depan langgar kon tu..cian kat moto aku..nanti aku sapu minyak gamat..ingt xsakit ker..cube aku hentak2 kon 2 ngan kelajuan 60km/jam pn cukup kat kepale mamat nie..comfirm sakit kan..klu dh xlepas 2..xyah la kut nk tendang kon tu kat tgh jalan..cukup la sekadar mengelak skit atau memperlahankan moto ko tu n ketepi slow2..nie la,menyusahkan org len jer..

tp xper..aku maapkan..sbb ape..sbb mamat nie dh blah sbb lampu ijau..mungkin juge..tp kurang tepat..sbb yg sebenar nyer..aku trnampak..baju fakulti yg dier pki 2..rupenyer bkn salah dier..tp memang dier dh mcm tu..sbb kan dr fakulti fkm..fakulti ape 2..okay,tuk mereka yg xtau..FKM tu Fakulti Kesengalan Menunggang..kadang2 yg xder moto tu leh la kite tukarkan kepade melintas..klu xcaye..g la dpn fakulti nie..hehehe kecian..moral of the story..jgn la menyusahkan org len semate2 nk cepat n berlagak jer..ingt la org trsayang..

P/S : maap entry tgh kepenatan mcm nie la..

3 comments:

AkIRa HiDa said...

ader gak yang nak kena saman ne karang...
amboi bkn main sedap lg kutuk FKM yer...FKM tu tak salah yang salah org yang menunggang tu la..

AkIRa HiDa said...

lg satu jgn nk salah kan pelintas kat dpan FKM..sebab UITM yang tak wat jejambat kat ctu..ingat pelintas nie suke2 ke nk gadai nyawa kat ctu...

rimza said...

dier pki baju FKM..xckp pn FKM salah..mungkin pelajar2 nyer salah kut..pasal lintas jalan 2..mungkin buleh sertai program melintas jalan smart reader bersame petronas..peraturan mane la kate lintas jalan buleh berhenti di tgh2..aik td kate xleh salah kan FKM skrg dh salahkan UiTM plak hehehhe eh entry nie xpenah kate pn bende nie berlaku dkt UiTM hehehe