Followers (Mari Ikut Saya)

BANGUN PAGI DENGAN CHAHAYE

Bangun pagi nie..setelah bersiap2 semua..aku pn buka la laman web Tulis[dot]indie tuk melihat2 sebelum ader nyer enrty baru untuk arinie..maklum la..ader yg dh bookmark website nie n ader yg dh bertanyer pasal post baru..mungkin dh xsabar tuk membace..yela, konsep laman web nie penulis dan pembace kan..so, ader yg menulis dan ader yg membace..

setelah menunggu seketika..maka berchahaye la laptop nie..lepas tu aku pn bukak la tulis[dot]indie..dgn trkejut nyer tetibe kene redirect ke satu laman warez nie..lor..sape plak punyer keje g direct ke sane..abis..dlm ati aku kate dh kene hack..baru jer bace tentang org kene hack web dier jgk..

nie yg aku xska nie..kene hack ngan warez plak tu..aduh ai..penat la mcm nie..mengikut kate nyer..diorg bt mcm 2 nk nek kan trafic kat website warez 2..aku tgk warez nie dh rmi org..nape nk curik org dr laman aku plak..dh la laman aku laman baru..bt pn x abis lg..mungkin sbb rmi yg dh masuk kat laman nie kut..rmi ker..ntah la..rmi la kut..

rase nyer rmi la..sbb bende nie baru jer lg..dh ader yg bookmark n follow..kecian gak kat diorg tu..mesti trtunggu2..tp kecian gak kat aku..skit punyer penat bt promosi..bgtau org..satu2..ader yg tanyer mcm2..yela bende baru..dlm tempoh yg baru nie jgk la..aku berdepan ngan pelbagai org..tu baru bahagian promotion jer..smpi kene ngorat pn ade hahahaha geli mat..

patut kah..tulis[dot]indie nie trus trkubur..projek nie dh lame trgendala..skrg dier bermula..kemudian di serang oleh org yg xtau sape..aku idup aman damai jer xkaco org pn aku rase..lgpn aku bt laman tu tuk platform tuk org menulis..aku tringt seorg penulis tuk MPH berbangse cine..jd aku pn nk bt web site since aku xder kedai buku n tmpt nk cetak buku make internet la platform aku tuk org2 yg berminat tuk menulis menulis dekat citu..salah ker aku..

aku xnk laman web nie trkubur mcm 2 jer..aku masih nk tgk dier trus berjaya..segale penat lelah aku xkan la habis mcm 2 jer..aku xnk duduk di takuk lame jer atas sbb aku xmampu..aku mesti melangkau semua nie..atleast sesuatu yg aku bt dr aku xbt ape2..atleast sesuatu yg aku nk bwk ke mase tua..atleast sesuatu tuk semua org di dunia..atleast sesuatu yg aku buleh tinggalkan jika aku tiade..atleast tuk aku berkongsi dengan ilmu yang ada..

"Rasulullah s.a.w pernah bersabda bahawa apabila matinya anak Adam maka terputus amal ibadatnya kecuali tiga perkara, pertama : ilmu yang bermanfaat, kedua : sedekah jariah dan ketiga : doa anak-anak yang soleh.

patut kah aku trkuburkan...sgt trtekan dan risau dgn reputasi laman web yg br nk nek tu..aku tau aku masih kecil lg..mungkin ada yg melihat dan trgelak sahaja..xtau nk ckp mcm mane perasaan aku skrg nie..mungkin lagu lailai lounge nie leh terangkan perasaan aku skrg..

Semua yang jadi tanda tanya
Buat hatiku tak keruan
Dia wajah yang berkeliaran
Aku, kudamba kehadirannya

Oh mawar khayalan
Bawaku terbang tinggi
Jauh rentasi awan
Dari duniaku yang hampa

Seluas laut yang terbentang
Buihnya terapung di awangan
Derita dunia yang mencengkam
Cuba untuk aku bertahan
Semua jadi tanda tanya
Buat hatiku tak keruan

Oh mawar khayalan
Bawaku terbang tinggi
Jauh rentasi awan
Dari duniaku yang hampa

Kecewa tak bermakna
Semua hanyalah tipu daya
Modenisasi hanya…

Semua yang jadi tanda tanya
Buat hatiku tak keruan
Dia wajah yang berkeliaran
Aku, kudamba kehadirannya

Oh mawar khayalan
Bawaku terbang tinggi
Jauh rentasi awan
Dari duniaku yang hampa
Kecewa tak bermakna
Semua hanyalah tipu daya

Modenisasi hanya…
Untuk haiwan di rimba
Globalisasi cuma
Jadi tuan si hamba
Ooo monarki untuk apa
Badut-badut istana
Lalalala oh

Oh oh oh oh lalalala
Mawar khayalan

4 comments:

miss asyue said...

hurm..ape kate tnye lecturer csc..mane la tau kot die tau..hehe

rimza said...

thankz cik lemon atas pandangan anda..up date trbaru..laman web tu xder back up yg baru..kene start dr awal balik..from zero..nanti aku bt dr awal..tp mkn mase skit..bende mcm nie kite xleh nk expect..hacker nie kadang2 grouping..diorg rmi n profesional..sedangkan laman web kerajaan pn diorg hack..nie kan aku yg kecil nie..mungkin ader sbb dier bt mcm tu..tp aku xtau nape jd target..

cocoechie said...

ciannye,besusah pyh buat,org laen snng musnhkan..suke ati jer..

rimza said...

tau xper..xpe la..maybe bkn rezeki aku..but still ader mase lg nk bt yg baru..mane tau lepas nie rezeki dtg plak..mari menuju kejayaan!