Followers (Mari Ikut Saya)

MENULIS DENGAN PENA BERDAKWAT CHAHAYE



Membaca jambatan ilmu..begitu la indah nyer bahasa melayu kite..bahase yg menjadi bahsa agung dan trulung suatu mase dahulu..untuk membace sesuatu itu..trlebih dahulu ianye perlu la di catitkan kn atau ditaip atau harus la di Tulis kan..so,kire nyer menulis nie lebih kurang membina jambatan ilmu td la..

Tulis[dot]indie adalah satu majalah atau bahan bacaan picisan yg trbaru di internet..masih lagi muda megah berdiri dengan cite2 yg tinggi..skali tgk aku rase memang mcm xder ape2 kat blog nie..yela,baru lg kan..malahan masih dlm pembikinan..ngan ilmu editor nyer yg hanye sedikit saje..ader ati nk bt bende2 mcm nie..tp aku tau..editor dier nie hensem dan mempunyai seft esteem yg tinggi mcm Tun..sbb 2 aku preview skit blog dier nie..

mengikut kate editor web site a.k.a blog nie..Tulis[dot]indie masih lg baru..masih byk lg yg akan diperbaiki..masih byk lg section yg blum ader kat sane..dgr cite..dier sedang mencari staff mcm writer dan sebagai nyer..editor nyer adalah seorg yg bersikap trbuka..sedia menanti komen2 dr anda..jadi klu anda rase nk post komen..post jer..jgn segan2..dier okay jer..

lg yg istimewa tentang Tulis[dot]indie nie..dier adalah lahir dr trend yg melanda sekarang iaitu trend indie kate nyer..ntah la,aku pn pening gak ngan dier nie..dulu hanyer wujud indie dlm konsep musik atau band musik sahaje..kemudian ader plak la statement mengatekan ader la plak potograper indie la..indie art la..skrg dier muncul ngan konsep majalah atau bahan picisan indie..gelige jgk otak editor nie yer..tu yg aku kagum tu..anak tempatan yg berbakat kate kan hehehe lg best setiap post atau bende yg dikluarkan leh bg komen..sungguh interktif..mungkin nie la yg di katekan konsep baru dan indie td..malahan buleh anta e-mail n klu nacib bek kluar kat Tulis[dot]indie nie..best gler..

nanti klu ader ape2 baru kat sane aku akan update kan kat cini..actually,trlalu awal tuk aku bt blog preview nie..tp xper la..kite bg sokongan dan support dulu..kite tgk ape dier leh bt,okay..okay la,mari layan Tulis[dot]indie nie..klu busan ker xtau nk bt ape..nie la bahan bacaan tuk mengisi mase lapang..tp aku rase xleh bt asgmnt pn bahan bacaan nie..sbb nyer dh trtulis kut bahan bacaan picisan..so picisan jer la..sekian heheheh

7 comments:

Anonymous said...

nie project last sem ko kan??
da siap upenye..syabas2x..
ingkan da diisytiharkan t'bengkalai..

rimza said...

cik lemon..aku nk crk writer..nk jd x writer??tawaran yg same bg nie..

Anonymous said...

bole gak..tp x tau la tulisan aku 2 seswei x ngan blog ko 2..haha..

cocoechie said...

emm kagum la ngn rimza..bgs2..

cocoechie said...

congrats..nnt ley la slalu singgah

rimza said...

Thankz2..slalu2 la singgah..eh bile free..jom buat mesyurat writer hehehe

Anonymous said...

semanagt tu pnting ye..sape editor?