Followers (Mari Ikut Saya)

PEMANDUAN CHAHAYE KELANCARAN BERGANDA

td g blog kak anum..tgk ader post baru..menarik..ujian memandu lebih kurang mcm 2 la..skrg org memandu kete ker moto ker men hentam jer..trutame kat area tmpt aku belaja nie..hangin pn ader tambah2 pasal signal..dulu org kate kete besar xska pki signal kunun nyer sbb mereka bayar road tax lebih..tp kat cini yg cikai2 pn same jer..tabiat btul la..

selain signal dan masalah pemandu atas jalan raye menjadi masalah kat cini..xkurang juge pelajar perempuan kat area nie yg xnek ape2 kenderaan(hairan,mcm mane leh trlibat same..leh report kat persatuan ibu tunggal nie sbb berat sebelah)..punyer la,satu ari 2 aku tgh turun bukit di sebuah pusat pengajian awam nie (saje nk berahasia pelangi)..tetibe moto depan aku break mengejut..dh la kat conner n turun bukit..aku pn trkejut la sbb aku belakang dier..skali aku tgk depan xder kenderaan..kat line bertentangan pn xder kenderaan..cume..cume..kat tepi jalan ader prmpn..ggrrr..geram nyer aku ngan mamat depan nie..xpenah tgk prmpn ker..smpi nk break moto..sengal punyer makluk tuhan...perkare nie pn berlaku time aku balik dr kelas tp bkn moto tp van...same sengal...

okay,nie keputusan aku nyer driving test..mari la nek kete ngan aku..selamat hehehe

How dangerous of a driver are you?

Created by The Car Connection

P/S : org belakang ader RM300 ringgit x klu xder jangan luper pki set bell..

13 comments:

Anonymous said...

hehehe..bg la pejalan kaki lalu dulu...atuk, nenek, cucu tompang lalu...

rimza said...

actually kan bkn org tu yg nk lintas jalan..mahluk tuhan paling sengal tu jer sajer break tetibe..

Jeannie said...

hi thr..i tot is real driving..lol
anyway wish to c u blog in eng....

rimza said...

hehehe it just a survey meow..nice to see u in my blog too =P

miss asyue said...

miss lemon juge lulus..mari rmai2 nek kete ngan chek..x yah pkai seat belt yer..

rimza said...

yeke..btul nie..jgn kene saman dh la..miss lemon nk bawak g mane nie..wah,cam seronok jer..nk g picnic ker hehehe

cocoechie said...

err agk xbtggjwb le mmt 2..ade ke ptt,break tetibe2..kot2 emrgency nk langgar kuceng ke, d time g kalo nk break..bahaya2..tesgt bhye..org yg drive nk msk simpng xbg signal pun lg kan bhy,ni plk break tetibe tnp keperluan..isk2...

rimza said...

mcm mane ngan kesalahan parking cik CocoEchie??patut ker mereka nie di salahkan same..hehehe komen2 =P

cocoechie said...

hehe,kesalahn parking d blok org laen??ha3..xde la plk kt bwh 2 mentioned motor bdk blok depan xleh tmpng parking..ekeke..
actually,nk bg snng tgk moto kalo parking depan 2..hehe

cocoechie said...

rimza td pg nmpk x bdk pompuan naek moto xcident??mcm parah,pecah helmet..cuak2 ar..mg sentiase d bwh lindungan Illahi..amin

rimza said...

yeke,kul brp 2..arinie td pas Hujan berhenti br g kelas..agak nyer kejadian 2 lewat skit kut..ati2 la g kelas..kete2 pn kadang2 ader gak yg saje xnk bg moto laluan..just ati2..moto2 pn ader jgk yg tragak2..tu yg bt kemalangan..ati2..

cocoechie said...

maybe kot,2 yg x teserempk kot..
pg2 kan jalan jam..2la moto just menyelit2 jew,kdg2 ad yg loss of control,2 yg ssh 2...
'Mg kita semua d bwh lindunganNya..amin"

Mummy LiYzA ^^, said...

kawan2..
bila nk wat h0mec0ming geng2 kt kedah dlu..s0b3..bley kita rmai2 menunjuk lesen masing2..wah3~