Followers (Mari Ikut Saya)

HIDUP NIE MEMANG PALAT TAPI ESOK AKU PERCAYA CHAHAYE MASIH ADA

lapar, sakit perut setiap ari, tertekan ngan manusia sekeliling, tertekan sbb idup sorg2, dijadikan kambing hitam sbb org lain nk lepaskan tengkok dier, berjumper ngan mahluk tuhan yg menyamar menjadi aku dan berpura2 ingin bersahabat xpenah bt aku patah semangat..kecuali pekare semalam..

setelah menerime pesanan kiriman ringkas..mata aku xleh bukak,btul2 dh xleh nk bukak..xpenah rase down mcm semalam..smpikan patut nyer aku bgn studi pg td..tp bdn aku xnk bgn dh..arinie aku ader presentation,tp kelas pg nie aku dh siap2 nk g..mengingatkan pekare smlm bt kan bdn aku xbergerak lg arinie..aku rs sgt down..aku duk jer dlm bilik ngan pakaian bersiap g kelas nie..

aku xpaham,ape lg yg xkene..ape lg yg dier xpaham..cume dier jer xnk paham dan xpenah memainkan peranan dan watak dier..aku xtahu..xpenah aku berniat atas kebaikan..xpenah aku ingin mengikut jejak fahri..

dier xpenah tahu dan xpenah nk amik tau..jalan idup aku mungkin xsame ngan org len..tp nape semua org nk streotype kan aku ngan semua org..aku bkn la hebat,tp aku xtau ape yg tuhan bg kat dlm diri nie..punyer daya tarikan yg tersendiri..yg aku xtau ade dlm diri..cume aku dh xmahu semua nie lg..sbb aku tau semua tu bkn yg aku cari..dier xpenah tau..malahan xnk amik tau..

aku xpenah bercerite..aku juge punyai tekanan..rmi yg datang singgah..kadang2 aku juge hampir terpesong..aku xpunyer ape..aku pn xder ape di luaran..tp mereka tetap datang singgah..bkn berlaku sehari lepas..bkn dua ari lepas..tetapi dr sejak aku kecil lg..smpi kan mak aku pn dh pening ngan semua nie..smpi kan ustazah yg mengajar di hadapan pn tunduk pada persinggahan..

bkn aku mahukan..aku mahukan tetapan..aku tau..aku xkn buleh hentikan semua nie..yg dtg tetap datang..yg sudah pergi..aku tetap ingati..aku mahu berpaut..berpaut dan perpegang kukuh pada sesuatu..sesuatu yg aku boleh aku jadikan iman..kerana persinggahan adalah godaan syaitan..

apa mungkin lg yg xpaham..telah aku niatkan dr dasar jasmani..dr dasar diri..dari dasar ati..dari dasar roh yg datang dr azali..kerana aku dh xmahu lg idup begini..kerana aku tau ia tak kan berhenti..aku lakukan demi mati..hanya untuk dapat..dapat kan satu janji..

4 comments:

ILHAM ASYIQ said...

awatnya?

rimza said...

xder ape..entry nie tuk yg berkenaan jer..maybe,akan ader kejap jer..kat cini..

Anonymous said...

jgn la kata mcm tu wak..
tak baik..
mungkin ne dugaan dr tuhan nk uji awk sabar atau tak..

rimza said...

thankz atas pengajaran dan iktibar yg telah dikupas oleh awk akira hida..post nie ader part 2..jadi klu nk tau..2gu entry seterus nyer..