Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE BACA KERATAN AKBAR

Kembalikan kekuatan parti..begitu la tajuk keratan akbar yg aku dpt(aku xdpt pn pinjam kat kwn hehehe) mase g kelas Law dlm ujan2 ari isnin ari 2..rencana nie di tulis oleh lecture yg mengajar subjek Law aku tu la..nie rase nyer kali kedua lecture yg penah mengajar aku tulis artikel kat surat khabar..dulu Encik Mujibu..tp kini, Encik IRMOHIZAM IBRAHIM..ape yg menarik pasal artikel nie..adalah dier menuliskan bende yg aku penah trpikir dr dulu2 lg..sebelum ader nyer krisis politik dlm Malaysia iaitu mcm mane klu bkn parti kerajaan skrg bkn parti memerintah..gitu la bunyi nyer..aku trpikir klu ader parti len leh memerintah(mase 2 xder lg parti2 pembangkang yg kuat mcm skrg)..mase 2 maybe imiginasi kanak2 aku jer..tp kini xsangke..brlaku nyer tsunami politik kate nyer..ape itu tsunami politik?aderkah org trlibat aktif dlm politik secare besar2an di panggil tsunami politik atau org trikut2 kan gelombang politik dan akhir nyer menlonjak arus akhir nyer menjadi tsunami politik..aku sokong kate2 dlm petikan surat khabar nie..yg mane generasi muda..xleh lg di beli ngan memancing dgn mengatekan parti ini yg memberi dan mengusahakan kemerdekaan kamu..mane xlogik nyer..parti yg baru muncul seperti parti yg baru jer wujud beberape tahun yg lepas atas satu2 peristiwa yg mane ader wujud zaman sebelum merdeka dulu..so,nk compare pn xleh gak..last2 org ignore kan..ckp pasal golongan mude skrg..dh byk kali aku ckp ngan kwn2 aku..generasi mude golongan minoriti..diorg xseperti genenarsi dulu..yg dtg ke cini..jd bkn senang nk menceritakan bende dahulu ngan generasi skrg..senang cite,nk pancing undi ngan point nie memang dh x relevent lg dh..tp aku ska care penulisan dier yg lebih cenderung ke arah menginsafi kekalahan dan memperbaiki kelemahan..tringt aku ngan care pemimpin dr sebuah parti nie..dier mengatakan dier menghormati pilihan rakyat atas pilihan yg mereka buat tidak la lebih kepade memarahi dan menakut2kan rakyat atas keputusan mereka..ape2 pn artikel nie bagus tuk di bace tuk menambah pengetahuan..tuk sesape xder akbar nie leh la tgk kat cini versi on line nyer(tp yg nie edit version nyer)..satu lg,bg mereka yg br jer membace blog nie..aku just nk bgtau yg aku nie xaktif dlm mane2 parti politik dan xpro-mane2 pn sbb tempat aku belaja nie xleh join politik n aku pn xberminat..aku just review dan bace2 jer tuk paham sintuasi dan mengambil iktibar dan blog nie pn bkn blog politik yer..

No comments: