Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE PANGGUNG

Photobucket

xgune rase nyer klu lari dan tido kat umah sewa dayat tiap2 malam khamis sbb nk tgk cite kami the series klu akhir nyer xg tgk Kami The Movie..abis kelas O.B arinie aku trus lari g HEP..sajer serbu sane nk make sure diorg bt keje n bkn lepas tgn jer..pas g sane(tp esok nk kene g jgk 2..bkn leh caye)..aku balik umah n trus g bukit tinggi tuk tgk cite Kami nie..maklum la,ari rabu harge RM6 jer(paham2 jer la keadaan aku skrg mcm mane)..cite nie leh kate memang dibuat khusus tuk org yg dh follow cite siri nie..sbb penghujung yg tergantung mase season 1 dulu 2 ader kat cini..overall cite nie okay la..starting okay,tp aku mcm trperasan yg mcm skirp diorg nie xmcm dlm cite siri..tp maybe aku silap kut..starting abu kluar dr sekolah tahanan tu memang mengejutkan aku sbb mase siri dier yg beria xnk kluar dr citu..start,cite memang xder ape lg..tp bile tunjuk mase diorg abis SPM..mule la,aku tringt mase skoll dulu..alamak,cite nie memang mengimbau n touching aku la plak..tp aku abis SPM xder la menjerit2 mse balik sbb ayah aku jemput balik dr skoll teknik mase 2..tp kat jalan raye jgn kate la..org siap tabur2 kertas2 atas jalan lg..dh mcm nk sambut new year jer meriah nyer..tp aku respek la cite nie..sbb dier dpt tunjuk mcm mane dak2 remaje ngan xstabil hormon dan pemikiran nyer..kehendak vs kemampuan,minat vs paksaan, niat bek vs care perlaksanaan, nafsu vs rasioanal akal, kehendak diri vs kehendak keluarge..cite yg best..tp byk watak dh tukar dlm movie nie..paling ketare mak ali..maybe,nk tunjuk kan yg mak ali nie masih avaiable dan ader market la..tp bg aku masih leh gune mak dier yg lame dan just crk pasangan mak dier yg sesuai jer..tp xtau la ape masalah sbnrnyer yg mak ali original di tukarkan..antare watak2 len yg tukar pak din,zarol(klu xsilap aku), nacib bek watak Zeyna(adi) xtukar(sy rase suare kamu cute xder la xfit wit u'r look)..aku kagum ngan sikap hero cite nie..si Ali yg dpt mengawal nafus dier tuk amik dadah walaupn dh telan bende 2 tp sanggup luahkan balik..bkn senang nak dapat pemikiran waras mcm 2 pade wak2 usia mcm 2..ngan famili problem lg, kengkawan lg, sekitaran n tekanan lg, pas2 sumber nk dpt senang jer..duit ader..tp tahap dier leh pikir lg 2 memang kagum la..aku rase reason nape ali masih leh rasional sbb dier pikir dier masih ader org yg sayang mcm kengkawan KAMI dier walaupn famili dh bergolak skit..bile tgk kan kengkawanan diorg nie memang touching skit..kengkawan yg di carik2 oleh semua org..kawan gelak dan nagis bg aku..bkn senang nk carik..ader org claim kwn rmi semua bidang ckp jer masalah ko..tp bile cite problem,hampeh..xnk dgr pn..tp ader plak segolongan lg nk crk kengkawan nk prove dier berkuase..tp hampeh gak..sbb ape yg aku paham..yg bek xleh campur ngan bende xbek..bg yg dh dewase mesti rindu zaman2 mcm diorg nie..syukur nyer diorg di ketemukan rmi2 tuk jd kengkawan..tp maybe wak2 biase la..klu dlm kengkawan pn kite ader simpan jgk skit2..dlm cite nie..lebih mengetengahkan bende yg diorg simpan dlm diri masing2 n klu semua org dpt trus terang antare satu same len mesti bende leh settle ngan care yg terbek mcm masalah lyn, abu ngan bapak dier, sofie dan mak dier tp adi mcm mane??adi punyai kisah yug len dlm cite nie..cite dier lebih kepade pencarian teman atau kekasih ati tuk mengisi ruang kosong ati remaje nyer sbb dier rase dier masih leh crk org mcm vanila ais..tp hanye satu dlm seribu vanila ais ader..bile tgk diorg dlm cite nie memang best dan nostalgia bg aku..nacib bek x menitis kat dlm panggung......



p/s: Hidup ini memang palat, tp esok masih ader dlm english is this life is suck but tomorow stil there(klu xsilap aku la..tp palat=suck) yg heran palat kene sencor tp suck xper plak..more info about this movie in here http://www.projekkami.com/index.htm

3 comments:

kayroll said...

aku xtgk lg cite ni, bleh dkatakn x berkesempatn lg..tp lyn gak siri die..cite ni ksh psl remaja la..mmg sesuai utk sume xkire mude, tua, atuk, nenek..byk unsur2 pengajarn, 2 pn klau korg pndg dr segi pgjran, jgn plak korg ikut perangai Ali amik dadah..tp klau dh trambik 2 bwk2 la tgglkn..it's still not too late when ur alive..

- NuLU - said...

giler panjang lebar ko cite pasal muvie neh...neway,, aku pun suke cite neh.. sbb aku suke tengok diorangnye friendship.. sbb aku hope aku akan ade kawan yg mcm tuh..


p/s: wei.. mestila ko akan kate Adi comel kan..xkan ko nak kate ALI yg comel kot..len mcm jek dengar.. ahaha..

rimza said...

yup..pasal friendship la jgk aku follow siri nie dgn susah payah nyer..hehehe adi comel..suare dier pn comel..mcm....xde ape...