Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE SYAWAL

Photobucket

rase nyer xterlewat tuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya aidulfitri kepade semua umat islam di dunia ini..aku mintak maap la klu ader trkasar bahase atau trbuat silap kat anda semua..agak bz sblm dan selepas raye nie..mintak maap jgk sbb dh lame xpost..bz skit sejak dua menjak nie..penat balik umah pn xabis lg..maklum la nek moto jer balik umah kat perak..penat n sengal2 badan di bt nyer..smpi jer ari isnin ari 2 trus g kelas..punyer la penat badan xtrkire..pas2 kelas kul 2 ujan2 pn aku bantai gak la g kelas..basah2 seluar n kasut aku..sejuk plak 2 kene air-kon..tp nk bt macam mane kan..nie la di name kan org nek moto..bile jalan jam..aku la hebat..trus jer mare kehadapan dgn jiwa kelajuan =P tp bile ujan..baru la tau kete lebih bagus..tringat aku kat membe aku sorg nie..name dier Loh(lame xjumper ko nie)..dier penah tanyer nape org nek moto bile ujan berhenti kat bawah jejantas/jejambat kat highway padehal dier dh basah..tp jawapan nyer skrg br aku tau..sbb susah nk bwk moto dlm ujan nie..xnampak dpn sgt n org pn xnmpak kite sgt(kecik)..angin lg..ngan sejuk lg(bkn mcm kete trlindung)..memang mencabar..jd demi faktor keselamatan dan keselesaan maka berhenti la kat bawah 2..hmm...tringat aku mase balik ke umah n balik dr umah..byk sgt org tayar nyer pancit kat highway..kali nie btul2 rmi..xpenah aku tgk lg mcm nie..bile jumper sorg..kat depan..sorg lg kene..lg depan sorg lg..dan sorg lg..cian aku tgk diorg nie..yg ader dua tige moto xper la..yg sorg2 2..yg dua org tp satu moto pn same gak susah nyer..aku tau..diorg nie crk duit ngan letak kan paku la,bende2 tajam la,nk bg tayar moto org pancit..klu buleh agak nyer periuk api pn diorg nk taruk janji leh carik makan..xtau la, nape ader sikap nk bt rezeki ngan mencipta kesusahan keatas org len..klu takat bocor jer xper la..nie karang, klu org 2 siap excident n injured lg..nau'zubillah..xpaham aku..sikap manusia jenis nie..tp ape yg aku perasan kawasan yg terlibat adelah..dr batang berjuntai ke kuala lumpur di sebelah utara dan selatan lebuh raya PLUS..jadi kepade rider2 berhati2 la di kawasan nie..akhir kate,aku nk tambah skit kat cini..walaupn org yg bawak moto nie kecik jer kat jalan raye..hormati la mereka dan beratur lurus2 kat trafic light agar xder la yg mencelah2 bile dh xleh nk jalan kat depan..tp tuk kebaikan pemandu kete jgk..nanti xder la caya balar kete anda dan kepade seluruh penggune jalanraye gune la jalan raye sebaik2 nyer dan ingat la org yg tersayang..klu xleh nk ingt org trsayang atau xder org sayang just jadi penggune yg berkhemat pn dh memadai..akhir kate selamat ari raye..

No comments: