Followers (Mari Ikut Saya)

SEKAPUR SIRIH,SEKILAS CHAHAYE

SEKILAS CHAHAYE

Kembali mengimbau lima tahun lepas..aku mula bercita-cita menulis blog..tetapi tidak kemane2 pn blog aku 2..sekadar register jer..seingat aku pada waktu itu laman blog tidak la begitu popular dan di gunakan seperti arinie..

HIDAYAH DARI TUHAN

Terkenangkan kisah pelayaran dan catitan hebat laksamana muslim Cheng Ho seolah2 tuhan memberi hidayah tuk aku menulis blog untuk waktu nie..pasti nye banyak cabaran dan dugaan serta bende baru yg Cheng Ho jumper ketike perlayaran nye..alangkah indah nyer klu kisah perlayaran itu dpt di muatkan dlm HD-DVD atau disk Blue-ray pade wak2 itu..malangnyer tahap teknology pade wak2 tidak la smpi ape yg ader skrg..syg nyer pengembaraan yg penuh cabaran,kegembiraan,keseronokan seperti itu tidak dapat kite lihat dan pelajari secare visual..akan tetapi aku akan trus menulis blog ini agar segale catitan dan kilasan chahaye akan dapat di jadikan sempadan dan pengajaran agar tidak lenyap seperti armada yg membawa Cheng Ho merentas lautan bergelora..apa2 pn enjoy my blog okay..May,God bless what i did,amen.

4 comments:

BABYBOO said...

haha harap ko bahagia dlam karier baru menulis blog ni.keep moving beb..catitkan segala cahaya yg menyinari hari-hari kau di sini agar generasi baru kau nanti dpt lihat dan baca ape jenis cahaya yang pernah menyinari kehidupan bapa mereka haha=)

rimza said...

terime kasih..tang bapa 2 lame lg rase nyer huhuhhu aku akan terus menulis blog nie selagi terdaya..aku arap kwn2 aku pn akan trus menulis blog mereka juga..sbb mencatitkan sesuatu dan meluahkan sesuatu ader la satu kepuasan..dan paling penting harap penulisan nie berguna tuk org len..thankz..for u'r appreciation..

Anonymous said...

best2..blog awk nih..tapi jgn la cite panjang sgt..tak larat nk bc..hehehe..tambah la lg citer menarik..
citer sedih ker..
happy je tak syok la..
TAHNIAH la sbb awak berjaya menghasilkn blog yang menarik...
gud luck 4 da future..

rimza said...

thankz akira hida..sy arap awk pn akan ader blog dlm mase trdekat..memang ader byl lg cite2 menarik..cite2 sedih..tp sy perlu kan mase lg tuk dlm proses drafting bende nie..sbb crk care yg terbek tuk sampai kan penulisan..agar msg dpt di sampaikan..sy arap benar dpt membace blog awk..