Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE RAMADHAN YANG MENDATANG

Lame lagi ker nak puase..xsabar rasenyer..sejak kecik lg aku memang ska bile tibe dtg nyer puase..xtau nape..seronok gler..puase memang seronok..sbb dlm bulan puase agak meriah sikit..dr t.v program smpi la ke pasar ramadhan..mcm pesta tuk sebulan..2 xmasuk aktivi kat masjid n surau..maap la,aku xleh nk tulis perasaan aku terhadap ramadhan sbb trlalu abstrak dan persenal..tp ramadhan kali aku rase kan len macam skit..actually,aku xpenah tuang puase..tp maybe aku akan tuang gak kali nie..nie yg buat sedih nie..aku nk bt record xpenah tuang puase smpi mati..gare2 gastrik ari 2..aku mule tau gastrik aku memang tahap len skit..aku dh try tahan2 makan kebelakangan nie just tuk latih puase nanti..tp nie part yg sedih nie..aku rase xleh..sakit..jd sepanjang cuti nie aku tengah latih lg..aku arap aku leh la puase tuk bulan ramadhan yg mendatang..aku btul2 mengharap..tp puase bkn takat tahan makan dan minum jer..tp termasuk la bende2 len..bak kate ustaz yg penah mengajar aku dulu..hormat la bulan puase just respek bulan mulia nie..jd pade urang2 len aku pn nk sampaikan gak ape yg ustaz aku penah smpi kan kat aku..xkisah la ape saje anda buat tp hormati la bulan ramadhan nie seadanye..May God,give me fabulous and blessing Ramadhan,amen.

4 comments:

BABYBOO said...

haha bace punye baca ko punye blog, tang puase ni haha adoi ko ade gastrik rupenye..oooo haha em ala, kalo dah menjejaskan kesihatan tu, aku rasa tak pe..nak ckp psal agama ni aku kuran arif sikit bab ni..tapi kalo nak bercerita pengalaman puasa dulu, best gak tu kan haha cerita yang jujur, akn buat org rasa seronok nak baca kn?haha aku nak cerita kisah benar pasal aku la hehe. ko nak baca, nati ko view blog aku lagi satu ni www.oneloveintwoheart.blogspot.com hehe blog aku ngn awek aku hehe

rimza said...

btul tu,,cerite jujur la seronok di dengar..macam seronok jer cite pengalaman pose ko nie..alamak..address nie xder la lukman..maybe,salah taip eja address blog nie rase nyer..post link yg baru eh..alamak nk jeles la..ko siap ader blog bersame 2..romantik nyer..

Anonymous said...

yg aku tau, kalu de gastrik,kne rajin minum susu suam..

rimza said...

thankz,cik lemon atas petua 2..nanti aku akan try nacihat 2 tuk minum susu suam bile kene gastrik time tgh ari =D pas2 sambung pose balik lalala