Followers (Mari Ikut Saya)

ADA CHAHAYE TAK ADA CHAHAYE ADA CHAHAYE TAK ADA CHAHAYE

Assalamualaikum,

Hi guys, post kali nak cite pasal sedih skit,
sorry cite sedih lagi.

Okay, kejadian nie berlaku dalam minggu lepas. Masa aku nak pergi kerja. Orait, macam biasa la, mood nak pergi kerja dekat tempat yang sangat tak selesa tu memang tak ada langsung.
Pengangkutan yang digunakan, tidak lain tidak bukan adalah pengangkutan awam dan aku duduk dekat bahagian belakang (kerusi sebelum bahagian belakang sekali).

Tiba-tiba, aku kedengaran bunyi hanset. Aku toleh belakang, tiada orang. Okay, aku toleh talipon aku, takkanlah berbunyi. Setahu aku, phone aku mane ada bunyi dan dah lama sangat rosak. Nak baiki memang tak mampu lah. Aku nie bukanlah tak ada hati nak ada handset mahal-mahal. Malahan, teringin sangat la nak ada android phone dari Sonny Ericson yang mahal gedabak dah nak sama harga dengan Ipad2.

Orait, sambung cite. Lepas dengar bunyi phone tu. Aku pun ingat orang sebelah-sebelah la kut. Tak pun orang dalam bas nie. Saper-saper la, jangan tanya aku. Tapi tak reti nak hangkat ke phone tu annoying la plak kan. Last-last, hati aku terdetik nak tengok dekat tempat duduk belakang. Tu dia, hanset LG sebijik.

Ntah macam mana, dalam aku dalam serabut kehidupan. Terdetik plak hati aku nak ambik handset tu, tuk dijual. Boleh juga cover duit mana yang tak cukup. Kalau tak jual pun, boleh jugakkan buat pakai. Dari aku pakai handset takde kaler dan dah tak berbunyi lagi nie. Baik aku pakai handset nie, lagi bergaya dan menawan hati-hati para wanita.

Pada masa yang sama jugak, hati aku terdetik. Takkanlah, aku sampai berharap sangat dengan barang yang aku jumpa, takat jumpa handset sepatutnya tak perlulah nak jual benda nie dan nak guna duit dari hasil jualannya untuk support plak kos kehidupan aku. Takkan lah!. Aku admit, kerja aku gaji takda lah cukup makan pun. Handset aku rosak, kenderaan pun dah takda. Tapi sepatutnya orang yang usia macam aku dah mampu tuk beli handset mahal guna duit poket sendiri. Bukan takat beli handset jer, malahan beli kenderaan sendiri pun. Aku rasa amat terhina time tu. Kenapalah hidup aku sampai macam nie sekali.

Tak tau nak cakap macam mana, dari aku hidup lagi bertambah hina dari keadaan sekarang nie. Baik aku pilih hidup yang hina jer dari yang lebih hina. Jadi aku pilih tuk pulangkan balik handset nie dekat owner dia. Aku angkat phone, dan suruh orang tu datang amik dekat pejabat tempat aku berkerja. End of the story.

No comments: