Followers (Mari Ikut Saya)

SOAL PERJUANGAN AGAR CHAHAYE BERSINAR

Empat tahun skali, itu dia world cup..rasanya aku nie dah kene world cup fever..rindu ngan kawan-kawan yang lepak same2 tgk world cup..kongsi-kongsi maklumat tentang bola dan ilmu tentang bola..tapi world cup kali nie aku dekat shah alam..mencari kerja..

Tapi kisah tak kisah, yang penting world cup..pertama kali dibuat dekat benua afrika..semua pasukan hebat-hebat dan tak kurang misterinya pasukan korea utara..amboi2,sampai training pn xleh ader media..xpe,kita tengok apa hangpa nak buatkan..cakap pasal bola,baru-baru nie aku ditugaskan tuk scouting liga tempatan..nie la first time,omputeh bagi tugas dekat aku untuk scouting liga tempatan malaysia kita nie..bukan senang nak dapatkan kepercayaan dari diorg nie..dulu skit punya racist bila tau yang aku nie bukan dari kalangan diorg..sekarang alhamdulillah,diorg mintak tolong aku plak tuk scouting bola liga tempatan malaysia..sempat jugak aku tolong seorang dari indonesia, tuk jadi scouting liga indonesia..alhamdullilah, recommendation yg aku buat diorg dengar..walaupun aku baru je dilantik..tapi budak indonesia nie pn bukan calang-calang orang jugak..artikal dier penah keluar di dalam salah sebuah tabloid dekat negara beliau..




Apa-apa pun aku nak tengok macam mana berkerjasama dengan omputeh plak..yang penting pengalaman kan..lagipun dah lama aku berjuang untuk dapatkan acknowledgment mcm nie..eh eh korang semua dah dengar belum lagu tema world cup 2010..kene dengar, sebab lagu tema world cup kali nie salah satu yang special pasal world cup kali nie..

Korang tau ke ape yang special sangat dengan lagu tu..tuan rumah afrika selatan kali ini, sempat menyelitkan nilai-nilai murni iaitu tentang perjuangan apa yang mereka lalui dalam lagu tema diorg..kalau hayati betul-betul leh meleleh air mata dengar lagu nie..mereka jujur dalam berbicara soal perjuangan..diorg cakap apa yang diorg lalui dan diorg sampaikan pada dunia melalui peluang yang ada nie iaitu world cup..mana tak nya satu dunia tengah tumpu pada mereka..nie la time nya untuk bagitau dunia..tak perlu jaga hati siapa-siapa walaupun golongan elite dan politik atasan afrika selatan nie omputeh..yang penting perjuangan mereka..peluang once in life time..okay la, pada yang siapa-siapa belum dengar lagu tema world cup leh la tgk dekat bawah nie..lirik pun skali ada click je lagi..(sorry vidz nie trkeluar skit dari template)








LIRIK


P/S : i just wonder la klu malaysia yang jadi tuan rumah world cup..apa nilai-nilai murni yang kita nak selitkan??? adakah kita akan tulus dalam kata-kata perjuangan kita untuk bagi tahu dunia macam orang afrika selatan..atau kita akan selitkan onie malaysia hehehe tat funny ;P

No comments: