Followers (Mari Ikut Saya)

CHAHAYE DARI SCREEN LAPTOP

Actually, laptop aku dh rusak..biasa lah..klu rusak mesti sebab mobo atau pun lebih mesra dikenali sebagai motherboard..mane tak nye..bukan laptop ader motherboard je ke hehehe

ada baik dan buruknya bila laptop nie rusak..mari kita tengok apakah dia..

Kebaikan :
1. Mengurangkan workaholic aku yang tak berhenti-henti buat keje depan laptop.
2. Boleh beri tumpuan kepada piala dunia.
3. Start baca buku-buku yang dah lama nak sentuh tetapi tak sentuh.

Keburukan :
1. Takde laptop time macam nie memang susah, macam mana nak cari kerja. Nak hantar resume semua, nak tengok kalau-kalau ada vacancy dekat mana-mana.
2. Kalau orang panggil interview by e-mail pn tak guna juga, sebab tidak tahu.
3. Projek baru tergendala, ingat lepas study boleh la nak buat blog baru, kongsi-kongsi apa yang patut dekat masyarakat.
4. Kurang daya saing, bila dah kurang ilmu masuk maka kurang daya saing la jugak.I miss a lot of things.
5. Rugi je bayar bill internet dekat umah kalau tak pakai.
6. Hidup jadi mati habis, mana tak nya, handphone rosak, moto raod tax mati dan aku betul-betul dah tak ada harta...OMG..

Apa-apa pun aku harap, aku adalah laptop atau komputer..sebab utamanya..aku nak carik kerja..mau carik rezeki..zaman nie, resume by pos dah tak digalakkan sangat dah by company..yela kan, ada tempat nak simpan kertas-kertas tu semua..tambahan pula vacancy pn by internet juga..

1 comment:

miss asyue said...

mmg sgt susah x de tenet..time pnting2 plak 2 tuk cari koje..laptop nie pon da sebulan x berasap..strimik dah x de...tp ade gak benefitnye...x de melekat je dpn laptop..bole p beriadah n bakar lemak2 tepu dlm badan...:p