Followers (Mari Ikut Saya)

MENGUKIR CHAHAYE KECANTEKAN

Thanks dan bersyukur sebanyak-banyaknya kepada Allah S.W.T..thanks kerana telah mengurniakan dan ketemukan aku nie kawan-kawan yang baik-baik..tidak berhenti memberi nasihat, padangan dan penambah baikan..especially, kepada reader blog nie dan memberi komen-komen yang bernas sekali..cik coco echie, cik lemon, budak-budak forum, kawan-kawan hang out, kengkawan kelas, kawan alam maya dan banyak lagi la yang baik-baik..hehehe

Cakap pasal kawan, bagi aku kawan yang baik adalah kawan yang sentiasa memberi nasihat..ada orang punyai kawan yang sentiasa menyokong apa jua benda yang kita buat..tetapi sempurna sangat kah kita???atau bagaimana jika apa yang kita lakukan itu adalah salah..dengan erti kata lain..kawan nie mengampu je keje dia..buat kita hapi dan ada bila kita nie hapi..

bagi aku, kawan yang baik tidak semestinya kawan yang tidak masuk lokap adalah baik..kawan yang tidak buat jenayah adalah baik..macam mana jika kita ada kawan tetapi tidak pernah menegur atau memberi nasihat kepada kita atau sekurang-kurangnya memberi buah fikir untuk kita??? sesuatu yang perlu kita fikirkan

dulu-dulu penah juga, ada kawan-kawan yang tikam menikam..yang aku peliknya, semua orang tikam sama sendiri..elok pulak tu diorang berkawan dalam keadaan macam tu je..tapi semua tu dah lepas..alhamdulillah..

aku harap kawan-kawan aku yang baik-baik nie..juga dikeliling oleh kawan-kawan yang baik-baik juga..aku juga berharap la..dalam masa hadapan kita semua tidak bertemu dengan kawan-kawan yang tidak baik, tikam menikam, berpura-pura dan hanya sekadar kawan atas pada nama..semoga kita sentiasa berada dibawah payung rahmahNya,amin.

by the way, tau tak beza antara friend and companion??

No comments: