Followers (Mari Ikut Saya)

TIADA CHAHAYE DALAM SMS TALIPON

Dalam sibuk2 dan mase kritikal ini..sedang aku studi nk test esok..tetibe berbunyi bell pintu..ding dong..

oh luper..umah pent house la sgt aku nie mane ader loceng pintu..jd xmungkin la kan bunyi pintu..xlen xbkn bunyi msg masuk handset..

skali aku tgk msg bertulis begini

"Sebaik-baik iman adalah amal,
sebaik-baik amal adalah insan,
sebaik-baik insan yang pemurah,
semurah-murah sedekah adalah senyuman,
sebaik-baik senyuman adalah yang menenangkan jiwa"

amboi..sedapnye msg nie..trus aku tanye mane dpt msg nie..skali dr celcom..aku bkn ape..aku bkn nk marah celcom ke ape..mungkin employee dier la nie yg bt msg tu..aku xkisah la nk bt org senyum ke ape ke..aku tau niat tu..tp jgn men nk exploitasi bende2 mcm nie..sape yg ajar sebaik-baik amal adalah insan??? ihsan la..kisah amal dan ihsan nie adalah berlaku ketika Jibril dtg kepada kepada Nabi Muhammad SAW dlm berupa org musafir dan bertanyakan hal berkenaan..klu nabi ckp insan..mau kene lempang dek Jibril kat citu gak..

Ihsan, rukunnya hanya satu, yaitu : Artinya : Beribadah kepada Allah dalam keadaan seakan-akan kamu melihat-Nya. Jika kamu tidak melihat-Nya, maka sesungguhnya Dia melihatmu . (Pengertian Ihsan tersebut adalah penggalan dari hadits Jibril, yang dituturkan oleh Umar bin Al-Khaththab Radhiyallahu ‘Anhu, sebagaimana akan disebutkan).Taken from sharudin.com

tgk mane ada amal (ibadah) tu sebaiknye adalah insan..insan tu bkn manusia ke..ihsan la..selangor darul ehsan..aduiai..




kedudukan ihsan adalah lebih tinggi dari iman dan kedudukan iman adalah lebih tinggi dari islam (

nape gamba nie dlm bentuk segi tiga..jawapannye same ngan nape teori Maslow pn dlm bentuk segi tiga (bg yg xtau nape leh la tanye dkt bahagian komen dibawah)

so,those yg dpt msg mcm nie..please stop spread it around okay..

Nota Tapak Kaki : untuk tambah pengetahuan tentang Islam,Iman dan Ihsan bolehlah rujuk di sini

No comments: