Followers (Mari Ikut Saya)

MASIH ADA CHAHAYE : KISAH RANTAPAN ANAK TIRI

gler la..tgk tajuk mcm dramatic gler haha actually,xde la kisah rantapan anak tiri pn..saje nk tulis mcm tu..

ader yg menanye..mane menghilang..org cuti raye semiggu..aku smpi dua minggu menghilang..haik..ape salah nye raye smpi dua minggukan..puase pn sebulan...klu nk ikutkan raye pn nk sbulan jgk..sbnrnye..xde la,aku xde pn raye smpi dua minggu mane pn..oleh itu,mari kite ikuti cite dramatic nie haha

27/9 - pulang ke shah alam..xcdnt antara bukit beruntung - rawang arah selatan lebuhraya PLUS..dari nk g shah alam g Hospital Sg. Buloh plak..masih xcdnt..aku dh siap bg death note lg..sbb mase 2 penglihatan aku tetibe ilang..lame pas2 dkt dekat kecemasan masih leh gelak lg..padahal ko tau la jap lg..

28/9 - dh dekat perak balik..xjd balik s.alam..kak anum dan along anta balik..kaki dh start bengkak..xleh jalan..gagap jgk la..nacib bek along dh bgtau akan xleh berjalan..sakit jgn kate la..xcdnt nie sakit dtg kemudian..

29/9 - baru aku tau..nape org kate klu lepas xcdnt leh jadi mereng..setengah tu..org kate klu org tu pas marah start dier bgn tido..maka satu ari dier akan marah..rupe2 nye..sakit nie adalah satu tekanan juge..time sakit nie..klu dpt xsakit sebentar pn jd la..walaupun kite tido n xrase sakit..tp otak kite penat jgk tahana sakit..aku dpt panggilan bodoh dr makluk celakh-kay..moral of story..klu sesape sakit tu xyah la nk put on pressure lg org tu..ckp get well soon je dh la..malam tu kene arlegik adui..

30/9 - jumper doktor lg..doktor kate ader jangkitan kuman..dpt ubat anti biotik..

4/10 - keadaan baik skit dh..skrg dh dtg s.alam..1st time nk nek tangge lepas xcdnt..mak aik..sakit gler..dkt shah alam nie xmcm dkt umah..ader katil..ader kerusi nk duduk..alih2..kaki aku lebam nk duduk bangun punye pasal..tgk ader garis merah dkt tepi kaki..aku rase dh berdarah dari dalam..

5/10 - 1st time g kelas lepas xcdt..aku pki kasut siap stokin lg..jalan cover skit..tp turun tangge..mak aik..turun tangge pn berpeluh..

6/10 - g KSN nye ceramah..pain killer dh abis..badan smpi gigil tahan sakit..smpi2 aku salam sorg nie..dier tanye apesal gigil..org yg duduk sebelah aku pn ckp..ko xyah ckp aku tau ko sakit tgk pn dh tau..pain killer aku abis..nk bt mcm mane..tetibe celakh-kay msg..aku malas layan aku tau dh melayu nie..memang melayu..aku yg gigil2 nie pn datang..ptg 2..g klinik uitm..mintak ubat..skali tunjuk luka ngan kaki yg lebam..doktor bg ubat len..dgn kuantiti yg byk..kaki kene cuci balik sbb jangkit dh teruk skit..pas2 dier bg appoitment len..balik nek tangge..memang gigil abis..smpi gigi pn mengigil mcm dak2 mandi air sejuk time kecik2..dpt mkn painkiller..wah..indah nyer dunia hehe

8/10 - appoitment doktor balik..skali tgk..dh parah..skali surgeon tu potong kulit dan daging aku tanpa bius..sakit..jgn ckp la..kasar staff diorg nie compare ngan kecemasan ari 2..leh borak2 ngan aku lg..siap bgtau masalah highway 2..tempat bengkak pn dier genggam kuat2..xbaik la bengkak aku nie..

now--aku dh stop amik painkiller sbb aku dh start merapu bkn2..x amik bdn jd lemah skit..tp tahan je la..skrg pn sakit dh kurang..ubat bengkak pn dh abis..tp ader bengkak skit2 lg..kaki jangkitan 2..hm..xder kulit xder ape dekat citu..ader daging warne merah je..pas2 siap ader lekuk lg..lekuk 2 la hasil drpd kene potong ari 2..skrg kaki aku tutup dl..arap2 cepat la tumbuh kulit..daging pn tubuh la balik..klu x tumbuh aku tampal ngan daging beli dekat giant..smlm angkat tong gas turun tingkat lima..gler penat..angkat sebelah tgn plak 2..tgn kiri still xelok lg..tumit kaki sakit balik..ape nk bt gas dh abis..aku duk plak pan house yg xde lift la kan..x masak nanti x makan plak..nie la cite serba sedikit ape yg berlaku..

No comments: