Followers (Mari Ikut Saya)

SELAJU CHAHAYE DAN SEIRING MASA

Sementare masih dalam keadaan normal..aku ingt nk bt entry jgk kali nie..sbb aku trfikirkan sesuatu tuk di kongsi bersame..

Apa itu mase, dan bagaimane kite memperuntuk kan mase tuk diri kite..okay, that normal question..aku masih ingt lg time aku sekolah teknik dulu..sorg kawan aku nie..dier cite ngan aku..yg dier ader problem skit..sbb dier nie kawan bek ngan sorg dak prmpn yg lemah lembut la tramat sgt..

addition info,dak ni pn prmpn jgk..since kitorg nie dak engineering prmpn xrmi..so,xleh nk pilih sgt kwn..mane ade 2 la bt kawan kan..nk jd kan cite..kwn die nie..terlalu gurlish la..smpi kan nk g mkn kat dinning pn lambat dan slow..nk g surau dan kelas prep pn jd susah..bygkan la..dak prmpn yg dh sedia lembut pn buleh komen pasal kelembutan die nie..

then,ape yg aku bgtau dier..kite nie same2 baru masuk asrama(sekolah teknik form 4 n 5 je n mostly stdnt dr skoll biase)..tp aku belaja dr pemerhatian dr seorg dak nie..dier duk asrama dr form 1 lg..

aku ckp ngan kwn aku nie..nie semua berkenaan time management..mcm mane kite nk membahagikan mase tuk diri kite dan kwn2..memang pn,kite bergantung dan terhutang budi kpd sesorg atau kwn kite..tambah2 ngan kehidupan dkt asrama nie..but kite mesti kene ade mase tuk diri sndr juge..contohnye nk g kelas prep..klu kite nk bt keje yg byk dan cepat..perlu ke kite berlenggah2 dan ikut rentak dier..walaupn kite trhutang budi skali pn ngan die..but sometimes kite kene perlu ada mase tuk diri sendiri juge..

aku rase, xbyk beza nye ngan kehidupan dekat university nie skrg..walaupn bg mereka yg tinggal dekat umah sewa..perlu ke meluahkan mase berlebihan tuk kwn kite walaupun ade byk lg bende len nk bt..kebijaksanaan perlu ade..xperlu la berlebihan,walaupn byk mane pn hutang budi kite pade dier..kite juge perlu ade mase tuk diri, keluarge dan pelajaran..si kawan pn mesti la paham juge..yg kawan nie..ade famili..ade komitmen len..perlu ade ruang tuk dier idup juge..jgn la..nk men jom..jom je..bijak kene bijak..lagipun klu kawan buleh beli mcm nie je..nampak sangat anda xde kawan yg bek..kite kawan dier sbb terhutang budi..dier plak saje tabur budi tuk dapatkan kawan..xpenah dgr perkataan ikhlas ke..klu korg nk tau..ikhlas adalah bende paling best skali dlm dunia..nk aku cite..mungkin next entry..sbb sukar skit nk cite..

1 comment:

Anonymous said...

sometimes....friends make me happy...but kwan jgk make us sad... kalo dapat kawan yang btl2 baik ok la...tp kawan dengan ikhlas tu yang lagi baik...