Followers (Mari Ikut Saya)

DEBAWAH CHAHAYE RAMADHAN

entry kali nie leh di kategory kan sebagai entry lewat..hm..tau2 je dh masuk bulan ramadhan..mcm2..tu je la aku leh kate kan..byk cite nk kongsi..tp byk yg kene simpan je dlm ati..semua 2 pn berlaku dlm bulan ramadhan nie jgk..

my mother masuk hospital..1st ramadhan..btul2 time azan magrib nk masuk ramadhan dpt berita tentang tu..okay,just nk cite smpi citu je..len2 malas nk ckp..

memandangkan nk bulan ramadhan..pelbagai persiapan dh di buat..ceh,mcm btul je persiapan..actually bkn persiapan la..tp lebih kepada sambutan..

sebelum masuk ramadhan,dapur dh di bersihkan..ruang tamu..event jamban ngan bilik air aku dh sental bg bersih..just untuk ramadhan..aku rase kehadiran ramadhan patut di raikan..btul x..bkn nk 2gu raye je baru nk kemas2 umah..tp ramadhan 2 patut nye kite dh start buat semua nie..

dalam budaya org negeri sembilan..sebelum tibe bulan ramadhan..mereka akan pulang ke kampung halaman dan "mantai"..nie adalah cara mereka menyambut bulan mulia ini..apa itu "mantai"? mantai adalah satu sambutan sebelum tiba bulan ramadhan..bagus org negeri sembilan nie..dlm budaye diorg ada sambutan tuk bulan ramadhan bkn syawal je..so,buleh ke masuk kategory aku cuci tandas dan bersih umah sebagai mantai aku taun ramadhan nie hehehe

P/S: mungkin kene carik daging lembu tuk di makan..kate mantai..

P/S lagi : tuk rakan sepejuangan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan especially buat Federick Kanoute, Nicolas Anelka, Franck Ribery, Robin van Persie, Yaya Toure, Kolo Toure, Salomon Kalou, Mohamed Sissoko, Karim Benzema, Emmanuel Eboue, Eric Abidal, Samir Nasri, Khalid Boulahrouz, Kahveci Nihat, Hassan Salihamidzic, Mido, Amr Zaki, Hamit Altintop, Hatem Ben Arfa, dan Mahamadou Diarra..nanti kite bukak pose rmi2 eh..tp korg la belanje..gaji riban2 buleh bt jambatan kedua pulau pinang xkan xde duit kan nk belanje aku kan hehehe

No comments: