Followers (Mari Ikut Saya)

KETUA CHAHAYE

Assalamualaikum & hi guy,

Bertemu lagi dalam entry kali nie, aku ader entry yang lain sebenarnya, aku rase tak nak post kan nya lagi. Better, kongsi pengalaman yang nie dulu. Hanya untuk tinggal-tinggalkan pesan.

Actually, aku teringat satu peristiwa yang mana abang aku cerita pasal satu keluarga terkena perbuatan sihir. Katanya orang dengki dengan dia (husband a.k.a ketua keluarga) dan yang terkena sihir anak dan bini plak. Lelaki itu kata, takpa sihir tu bagi dekat dia jangan bagi dekat anak dan bini dia. Trust me, you don't want to do that. Kenapa? sebabnya kau tak tahu macam mana bebannya menghadapi benda alah nie. Antara logik dan tak logik, antara rasional dan tak rasional, antara dunia nyata dan sesuatu yang asing. Saiko dan terus membuat kita lemah. Jika benda alah tu dapat kalahkan ketua keluarga. Bermakna, the leader already fallen and family already taken down. Perpecahan, putus harapan, penceraian, seksaan mental dan fizikal bagi anak dan isteri dan lain-lain lagi. Lihatlah betapa dasyatnya syaitan hendak menyesatkan manusia. Habuan, syaitan dan jin yang hendak menyesatkan manusia sentiasa ada.

Jumpa lagi dalam entry seterusnya. Salam.

No comments: